WEKO3
アイテム
分布論を考慮した地理教育におけるGISの活用 : 自作地図のベクター化による分析を事例として
https://keiai.repo.nii.ac.jp/records/1772
https://keiai.repo.nii.ac.jp/records/1772071917ab-d55f-4523-ae23-e2455dad143f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-08-18 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 分布論を考慮した地理教育におけるGISの活用 : 自作地図のベクター化による分析を事例として | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on GIS Education in View of Theory of Distribution : A Case Study of Vector Processing for Self-made Map | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN1041551X | |||||||||||
著者 |
坪井, 塑太郎
× 坪井, 塑太郎
× TSUBOI, Sotaro
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
敬愛大学環境情報研究所 | ||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This study is to examine to point of consideration and leaving questions on the use of media-figures teaching materials, such as GIS. In social studies education and those studies, to get point of view supporting study activities. Using GIS on personal computer will bring a significant contribution to the education of geography and to the analysis of areas by making GIS maps more available and simplifying their operation. The point of this study is 1) experience of making a self-made map and 2) understanding of distribution by using GIS. It is be desired to create and operate curriculums and teaching materials taking care of the sight effects and the acknowledgment process. It is necessary to examine to the effect of teaching materials presented as well. | |||||||||||
書誌情報 |
環境情報研究 en : Journal of Environmental Studies 号 14, p. 77-88, 発行日 2006-09-30 |